Praktische Tips voor Strakke en Slanke Benen

Praktische Tips voor Strakke en Slanke benen

 

Sexy dijen en slanke benen dat willen we toch allemaal. Het is zeker niet onmogelijk om die te krijgen. Door regelmatig en op de juiste manier te bewegen samen met een gezond voedingspatroon kom je al heel ver.

Hoe krijg ik strakke en slanke benen? Dit is een vraag die we steeds vaker horen als het bijna zomer is.

Wat is het geheim voor mooie strakke en slanke benen?

Strakke en Slanke benen

 

Lichaamsbouw

Allereerst is het belangrijk om te begrijpen dat je veel zelf kunt doen maar dat je lichaamsbouw de grote genetische factor is.

Dit is een vast gegeven waar je niets aan kunt veranderen.

Hier moet je je verwachtingen op moet baseren, en die moeten natuurlijk realistisch zijn.

Het heeft geen zin om van lange en slanke benen te dromen als je lichaamsbouw je iets heel anders aangeeft.

En daarbij komt nog dat juist bij vrouwen het vet zich graag vastzet in de zone rond de dijen en de heupen. Dit heeft te maken met je hormonen.

Toch zijn er heel veel dingen die je kunt doen om je benen te verbeteren, om ze slanker en mooier te maken.

Een gezond voedingspatroon en voldoende lichaamsbeweging kunnen je daarbij helpen.

 

Tweeledig

Er zijn twee zaken die de omvang en vorm van je benen bepalen: de hoeveelheid vet en de spiermassa.

Dit betekent dus dat je aanpak tweeledig moet zijn.

Aan de ene kant is het belangrijk om je spieren te verstevigen en aan de andere kant zul moeten zorgen dat je vet verbrandt.

 

Onze tips voor mooie en slanke benen

vinkje blauwGezonde voeding

Wil je echt slanke benen, neem dan als eerste je voedingspatroon eens onder de loep.

Zoals gezegd zijn hormonen en lichaamsbouw belangrijk en kun je vetophoping (gedeeltelijk) aan de vrouwelijke hormonen toeschrijven, toch speelt voeding een belangrijke rol.

Gezond en gevarieerd eten blijft nog altijd het belangrijkste advies dat we je kunnen geven.

Maar gezond eten betekent zeker niet te weinig eten.

Strak in je vel zitten betekent dat je werkt aan je spiermassa, en zonder de juiste voedingsmiddelen en voedingsstoffen kan je lichaam die spieren niet aanzetten tot verandering.

Wil je meer weten over gezonde voeding en snel afvallen kijk dan eens op de website van Katja Callens.

vinkje blauwBewegen

Voor mooie slanke benen is het belangrijk om je beenspieren veel te gebruiken.

Schrijf je in bij een sportschool en kijk welke sport bij jou past. Is een sportabonnement niets voor jou ga dan thuis aan de slag.

Doe thuis regelmatig gerichte oefeningen en maak tijd vrij voor lichaamsbeweging zoals wandelen en fietsen.

Probeer iedere dag een half uurtje stevig te wandelen. Wil je meer weten over afvallen door wandelen lees dan even verder….

Wat je ook doet, als je resultaat wilt zorg dan dat je regelmatig beweegt en traint.

Het heeft geen zin om één dag per week fanatiek in de sportschool door te brengen om dan vervolgens de rest van de week niets te doen.

Alleen als je echt consequent en regelmatig aan je lichaam werkt, zul je goede en blijvende resultaten bereiken.

Wil je wel aan beweging doen maar heb je te weinig tijd kijk dan eens naar de Kettlebell traning van Jesse van de Velde. Dit is een prima thuis train programma met goede ondersteuning en duidelijke uitleg.

vinkje blauwBeenoefeningen

Doe veel verschillende oefeningen. Fiets, jog, wandel en doe beenoefeningen.

Variatie in oefeningen zorgt ervoor dat je lichaam niet went aan bepaalde bewegingen die je doet om mooie slanke benen te krijgen en te houden.

Goede been oefeningen zijn Squats en Lunges

De squats

Squats zijn gecontroleerde kniebuigingen.
Het is een bekende oefening voor je bovenbeen spieren.
Een squat voer je uit door rechtop te staan met de voeten op schouderbreedte, of iets smaller of breder, naast elkaar, waarbij de voeten ongeveer 30 graden naar buiten wijzen. Zak langzaam door je knieën tot je dijen parallel zijn aan de vloer. Houd even vast en duw jezelf weer rustig terug.

De Lunges

Lunges wordt ook wel ‘uitstappen’ genoemd
Ga rechtop staan met de schouders naar achter en de borst vooruit. Houd je rug recht en stap met je rechterbeen naar voren uit tot je rechterdij bijna parallel is aan de vloer. Zorg ervoor dat je knieën voor je tenen uitsteken. Houd even vast en duw jezelf rustig terug. Doe het zelfde met links.

vinkje blauwEet veel eiwitten

Eiwitten oftewel proteïnen zijn hele belangrijke bouwstoffen voor je spieren.

Zet daarom zeer regelmatig kip, kalkoen, eieren, kwark en vis op je menu.

Ook een eiwitshake kan uitkomst bieden en een uitstekende aanvulling geven.

Zonder eiwitten kan je lichaam geen spieren maken, dus wil je mooi slanke benen vergeet dan zeker de eiwitten niet.

Als je extra eiwitten gebruikt eet niet zomaar willekeurige eiwitten, probeer altijd te kiezen voor hoogwaardige eiwitten die voldoende essentiële aminozuren bevatten.

Goede eiwitten kun je namelijk heel efficiënt inzetten bij spiergroei c.q. spierontwikkeling

 

Goede Voeding en Beweging helpt

Vooral door dagelijks voldoende te bewegen én door gezond te eten kun je echt slanke benen krijgen.

Zorg wel voor regelmaat!

Door te blijven oefenen en goed op je voeding te blijven letten zullen je benen niet alleen slanker worden maar ook slank blijven

Ben je op zoek naar een goed workout programma voor je benen dan kunnen wij je de Kettlebell Workout aanraden.

Dit is een volledige programma waardoor je niet alleen mooie en slanke benen krijgt maar ook ander overtollig lichaamsvet zult kwijt raken.

Het is een uitstekend programma met goede uitleg en persoonlijke begeleiding.

Het geheim zit in de combinatie van bewegen en gezond eten.

Het een gaat niet zonder het ander. Gezonde voeding gaat samen met spierversterkende oefeningen als je echte die mooie sexy benen wilt krijgen.

Wil jij optimaal profiteren van de gezonde effecten van voeding maar wil jij ook dat je overtollige kilo’s snel verdwijnen dan raden wij je het Programma van Katja Callens aan.

Wil jij gezonder gaan eten en heb je inspiratie nodig voor lekkere recepten, kijk dan eens naar op de site van Katja Callens. Katja

combineert gezond en lekker eten in haar 50 gratis receptenboek voor een strakke buik. Schrijf je zonder enige verplichting in op haar

website en ontvang gratis dit receptenboek!

Door slechts een paar eenvoudige mentale aanpassingen in je voedingspatroon kun je bijzondere resultaten behalen en behouden. Wij zijn erg enthousiast over dit programma.

Wil jij in veertien dagen  5kg tot 17kg (buik)Vet Verbranden en een BLIJVENDE oplossing vinden voor je dikke benen?

Wil jij ein-de-lijk verlost worden van die overtollige kilo’s en vetrolletjes zonder nog langer last te hebben van het JOJO-effect of het gevoel te hebben dat je constant zit ‘te lijnen’?

Klik hier, schrijf je in en geniet vandaag nog van 50% extra korting en ontvang 50 Heerlijke recepten voor een Platte Buik als extra kadootje.