Extra vitamine voor meer natuurlijke weerstand

Door gezonde én evenwichtige voeding meer vitaminen

Om onze gezondheid bij iedere seizoenswissel op peil te houden, is een extra vitamine-boost voor zowel jong én oud onontbeerlijk.

Dankzij een hogere weerstand kunnen we immers veel meer aan.

Euchinacea en vitamine C, maar zeker ook ginseng en koninginnenbrij staan hierbij bovenaan ons verlanglijstje.

Ons afweersysteem wordt dag en nacht danig op de proef gesteld. Bij iedere wisseling van de seizoenen, moeten we ons dan ook extra wapenen tegen de nadelige invloeden van buitenaf.

Beslist niet overbodig, want precies dan is ons immuunsysteem op zijn zwakst waardoor vervelende kwaaltjes steeds weer hun intrede doen.

 

Gezonde en evenwichtige voeding en boost de vitamine C

Het op peil houden van onze weerstand, doen we in de eerste plaats via een gezonde én evenwichtige voeding.

Daarnaast geven we de weerstand van volwassenen én kinderen een extra boost door het toedienen van extra vitaminen, mineralen en/of andere voedingssupplementen.

Om een ijzersterke weerstand aan te kweken, is een extra dosis echinacea aangewezen.

Om een maximaal effect te bekomen, combineert men dit natuurproduct met een extra dosis vitamine C.

Echinacea verhoogd niet alleen de weerstand, maar helpt ons ook een periode van mindere conditie zo vlug als mogelijk te boven te komen. Het nut van vitamine C is groot:

  • Vitamine C is op zijn beurt dan weer hét aangewezen middel om vooral kwalen aan onze luchtwegen te voorkomen of versneld te genezen.
  • Het verhoogd niet alleen onze weerstand. Het vergemakkelijkt ook de opname van ijzer en fosfor uit onze dagelijkse voeding.
  • Eveneens is het een belangrijk antioxidant, dat ons meer dan één handje toesteekt bij de bescherming van gezonde lichaamscellen.

Een goede weerstand is van groot belang om in conditie te blijven. Hoe groter onze weerstand, hoe beter onze lichamelijke conditie.

 

 

Bij een hoge weerstand en dus een goede algemene conditie, kunnen we veel meer aan.

Sommigen hebben méér nood aan extra weerstandsverhogende middelen als echinacea en vitamine C dan anderen.

Meestal zijn tijdens de wisseling van de seizoenen steeds dezelfden een aantal keren ziek en moeten dan noodgedwongen thuis blijven met een of ander probleem aan de luchtwegen.

Belangrijk voor déze bevolkingsgroep is ongetwijfeld dat ze veel én regelmatig in de buitenlucht vertoeven.

Veel lichaamsbeweging, gecombineerd met een gezonde én evenwichtige voeding is van essentieel belang voor het opbouwen van de nodige weerstand.

Zilverrijst, verse (rauwe) groenten en vers fruit (kiwi!!), zijn hierbij stevige aanraders. Geraspte wortelen, witte kool, koopraap en knolselder staan hierbij bovenaan het lijstje. En zure melkproducten als yoghurt, karnemelk en kwark kunnen eveneens wonderen doen.

Wil je meer weten over gezond eten en ben je op zoek naar een stapel recepten? Download dan gratis 50 recepten van Katja Callens. Haar receptenboek is een compleet handboek naar een gezond en vitaal lichaam.

Geef je lichaam een boost door gezond te eten met gezonde én evenwichtige voeding

 

Minder ziek met probiotica

Uit de resultaten van een recente studie blijkt dat zij die een specifieke combinatie van probiotica innemen een hogere weerstand laten optekenen en dus minder last hebben van bijvoorbeeld verkoudheden en koorts.

Goede bacteriën herstellen immers veel vlugger de darmflora en versterken op die manier rechtstreeks onze weerstand.

Probiotica maken het mogelijk om het evenwicht van de darmflora te behouden of te herstellen. Op deze manier versterken de probiotica ons intestinale verdedigingssysteem, waardoor we meer natuurlijke weerstand verwerven.

Tijdens dit onderzoek onderzocht men of de inname van bijvoorbeeld twee types probiotica invloed zou hebben op onze gezondheid.

De ene groep deelnemers aan het onderzoek kreeg enige tijd een placebo te slikken.

Een tweede groep kreeg lactobacillus acidophilus en de overigen kregen dit laatste, gecombineerd met bifidobacterium lactis.

Iedereen kreeg dit alles tweemaal per dag en dit gedurende zes maanden toegediend.

Uiteindelijk stelde men vast dat zij die een gecombineerd probiotica kregen veel minder ziek werden dan zij die een placebo kregen te slikken.

Werden er toch ziektesymptomen vastgesteld, dan duurden die ook veel minder lang. Probiotica hebben dus wel degelijk een gunstige invloed op onze weerstand en dus ook op onze gezondheid.

 

Koninginnenbrij

Koninginnenbrij, een zuiver natuurproduct en weldaad van de natuur, is eveneens een afdoend wapen tegen een verminderde lichamelijke weerstand.

Het bevat veel koolhydraten, essentiële vetzuren, aminozuren, talrijke mineralen zoals koper, ijzer en fosfor, vitaminen van de B-groep en biotine.

Koninginnenbrij brengt ook extra choline aan, dat op zijn beurt ons geheugen verstrekt.

Koninginnenbrij stimuleert ons natuurlijk afweersysteem, geeft ons extra energie en neutraliseert de meeste virale en bacteriële infecties. Het helpt ons sneller te herstellen en heeft daar bovenop ook een gunstige invloed op het cholesterolniveau en is ook doeltreffend tegen bloedarmoede en depressie’s.

 

Geen snoep en frisdrank

Zij die geregeld last hebben van seizoenskwaaltjes, mijden best zoveel mogelijk zoetigheden, frisdrank en geraffineerde voedingsmiddelen zoals wit brood, rijst en pasta, suiker en meel.

Logisch, wanneer men weet dat al deze producten ontdaan zijn van alle hulpstoffen zoals vitamine B, calcium, zink en chroom.

Zowel snoep als geraffineerde voedingsproducten doen dus net het tegenovergestelde van wat gezonde voedingsmiddelen doen.

Door het veelvuldig gebruik van deze producten, worden zowel vitaminen en mineralen als calcium, ijzer en chroom aan ons lichaam onttrokken.Daardoor kunnen ernstige tekorten ontstaan. En het zijn uitgerekend deze stoffen die een hoofdrol spelen bij het extra stimuleren van ons afweersysteem.

 

Gratis 50 gezonde recepten voor gezonde maaltijden

 
50 gratis recepten

Heb je geen zin in al dat geklik? Wil je liever recepten in één boek? Dat kan!

Ontvang GRATIS 50 recepten die eenvoudig in te passen zijn in je eetpatroon.

 
Het boek bevat 5 recepten voor het ontbijt, maar liefs 20 recepten voor de lunch en de avondmaaltijd.
Als toetje zijn er 5 recepten voor snacks (ja, ook die mag je eten).

Al deze recepten zijn een compleet overzicht van alle maaltijden en tussendoortjes om de dag gezond door te komen.
En: die jou helpen om af te vallen,  want het zijn dieetrecepten.
 
Het boek is tijdelijk helemaal gratis (normaal €14,95) en een geschenk aan jou.

Klik op onderstaande button, vul je mailadres in en je krijgt het direct gemaild.

Als bonus ontvang je twee extra rapporten met een verrassend inhoud.
Ook gratis…