Eiwitrijk voedsel; Zo pak je overgewicht aan!

Eiwitrijk voedsel betekent in de meeste gevallen koolhydraatarm eten of zelfs koolhydraatloos eten.

Eiwitrijk voedsel is de laatste jaren erg populair en niet zonder reden.

Wil je je vetverbranding stimuleren en wil je spiermassa opbouwen dan is het slim om meer eiwitten aan je dieet toe te voegen.

Voeding met veel eiwitten, ook wel proteïnen genaamd, zorgen voor een verzadigd gevoel en verder is eiwitrijk voedsel goed voor het herstel van je spierweefsel.

Een gezond en slank lichaam heeft dus proteïnen nodig om goed te functioneren.

De voeding die je eet als maaltijd, als tussendoortje en de voedingsmiddelen meteen na een workout hebben een enorme impact op de vorming van je spieren.

In eet gezond eetpatroon passen vooral voedingsmiddelen en producten die opgebouwd zijn uit de drie macronutriënten, eiwitten (proteïnen), gezonde koolhydraten en gezonde vetten.

fitchef-banner-in

 

Met eiwitrijk voedsel versla je overgewicht

Uit verschillende studies en onderzoeken komt naar voren dat als mensen via hun voeding veel proteïnen binnen krijgen ze vaak minder last hebben van honger en sneller een vol gevoel hebben.

In tegenstelling tot koolhydraten en vetten geeft eiwitrijk voedsel je dat verzadigde gevoel sneller én blijft dit gevoel langer aanhouden.

Met als positief gevolg is dus dat je minder snel honger hebt en dat je dus minder zult gaan eten.

Door meer eiwitrijk voedsel zul je dus uiteindelijk minder eten en daardoor minder calorieën binnen krijgen.

Met het programma van Fitchef heb je veel lekkere eiwitrijke recepten >>>

Eiwitten en gezonde vetten zorgen, in tegenstelling tot koolhydraten, dat je bloedsuikerspiegel meer stabiel blijft.

Met minder schommelingen in je bloedsuiker heb je minder behoefte aan suiker waardoor je minder behoefte hebt aan snacks.

Bestaat jouw maaltijd dus uit veel eiwitten dan zul je over het algemeen minder eten dan een maaltijd zonder eiwitrijk voedsel.

Dit is ook meteen de reden van het succes achter eiwit diëten. Met een goed eiwitdieet kun je goede resultaten behalen zonder dat je spierweefsel zult verliezen.

Een methode die al een tijd lang als beste uit de bus komt is de Mentale Dieet Plan.

Gebruikers van dit dieet verloren gemiddeld 5 tot 14 kg in twee weken op een gezonde en effectieve manier.

 

Wat zijn eiwitten en wat doen ze voor je lichaam

Eiwitten of proteïnen zijn belangrijke bouwstenen van ons lichaam.

Je lichaam heeft behoefte aan eiwitten

fitchef-banner-in

Eiwitten zijn belangrijk voor de spieropbouw, maar zijn ook van belang voor je organen en je huid.

Verder spelen ze een hele belangrijke rol en zijn ze onmisbaar bij de aanmaak van hormonen, enzymen, neurotransmitters en moleculen.

Ons lichaam is goed in het opslaan van vetten en koolhydraten, maar niet in het opslaan van eiwit.

Het is daarom noodzakelijk om de eiwitten die ons lichaam gebruikt steeds aan te vullen.

Eiwitten hebben brandstof nodig om te werken, net zoals een auto benzine nodig heeft.

Deze brandstof voor eiwitten wordt geleverd in de vorm van koolhydraten en vetten in onze voeding.

Hoeveel eiwit heb je dan per dag nodig?

De hoeveelheid eiwitten die je nodig hebt hangt af van je leeftijd, je gewicht en mate van je dagelijkse activiteit.

Volgens diëtisten en voedingscoaches zou de dagelijkse inname van eiwitten ongeveer 30% van je totale voedselinname moeten zijn.

Mensen die heel actief zijn en veel bewegen hebben iets meer eiwit nodig dan degenen die een minder actieve leefstijl hebben.

Volgens het voedingscentrum heb je per dag ongeveer 0,8 g eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig.

Als je dus 75 kilo weegt heb je ongeveer 60 gram eiwitten per dag nodig.

Een eenvoudige manier om dagelijks aan eiwit inname te komen is te zorgen dat eiwitrijk voedsel een derde van je maaltijden uitmaakt.

Je zou de verhouding 30-30-40 voor koolhydraten-eiwitten-onverzadigde vetten kunnen aanhouden.

Deze verhouding is bedoeld als indicatie, vooral omdat de meeste mensen veel te veel koolhydraten eten en veel te weinig eiwitrijk voedsel binnen krijgen

Sommige groepen hebben zelf nog wat meer eiwitrijk voedsel nodig. Dat zijn vegetariërs, kinderen, zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.

Met het programma van Fitchef heb je veel lekkere eiwitrijke recepten >>>

Ook mensen met bepaalde aandoeningen of wonden en kracht- en duursporters hebben iets meer nodig.

Welk eiwitrijk voedsel eet je dan?

Voedingseiwitten (eiwitten in je eten), worden door je spijsverteringssysteem afgebroken tot de basiscomponenten: aminozuren.

Je lichaam heeft 20 verschillende aminozuren nodig om te kunnen functioneren.

9 van die aminozuren kunnen we niet zelf maken: de essentiële aminozuren.

Die moeten we dus uit voeding halen om te overleven.
De andere 11 kunnen we wel zelf maken en noemen we daarom niet-essentieel.

Als er in je lichaam een tekort is van zelfs maar 1 enkel aminozuur dan wordt de eiwitproductie van ons lichaam sterk vertraagd op zelfs stopgezet.

Hoe voegen we op een simpele manier eiwitten toe aan ons dieet?

Er zijn twee soorten eiwitten: dierlijke en plantaardige eiwitten.

Dierlijke eiwitten zitten in;

vinkje blauwVlees; biefstuk, tartaar, lever

vinkje blauwKip en gevogelte; kip, ei, kalkoen,eend

vinkje blauwVis; tonijn, zalm, makreel, kabeljauw, bot, koolvis

vinkje blauwZuivelproducten; yoghurt, kwark, kaas

Vlees en vis bevatten relatief gezien de meeste eiwitten, ongeveer tussen de 20 en 30%.
Het is verstandig om je eiwitbehoefte ook voor een gedeelte uit plantaardige eiwitten te halen.

Bij plantaardig eiwitrijk voedsel kies je voor;

vinkje blauwGroenten; erwten, kikkererwten, kapucijners, linzen, bonen

vinkje blauwKiemgroenten: taugé, waterkers, alfalfa, fenegriek & lijnzaadkiemen

vinkje blauwPitten & zaden: sesam, lijnzaad, chiazaad, zonnebloempitten & pijnboompitten

vinkje blauwNoten: pistachenoten, cashewnoten, amandelen, kastanjes, hazelnoten & beukennoten

 

Je gezondheid stimuleren en gezond afvallen met de beste eiwitten

Eiwitrijk voedsel speelt een grote rol bij het afvallen.eiwitrijk afvallen

Op meerdere manieren zorgen dit ervoor dat je makkelijker en sneller zult kunnen afvallen.

Wil jij je gezondheid stimuleren en gemakkelijk je overgewicht kwijt?

Kies dan voor het beste eiwitdieet van dit moment.

Volgens zowel diëtisten als voedingscoaches is het FitChef het beste eiwitdieet.

Deze afslankmethode werd in 2014 en 2015 ook al uitgeroepen tot het beste eiwitdieet.

FitChef  is niet alleen gezond, uitgebalanceerd en gevarieerd samengesteld,

Met een kostprijs van slechts €37,95 is het ook eens erg budgetvriendelijk. Van dit bedrag ontvang je prachtig vormgegeven hardcover boek met 246 pagina’s aan no-nonsense informatie over gezond eten in de praktijk en 105 eiwitrijke recepten voor elk moment van de dag.

Dat in tegenstelling met de vele ongezonde crash diëten, die je slechts een erg tijdelijk gewichtsverlies bezorgen.

Een ongezond crash dieet, dat allen voor tijdelijk gewichtsverlies zorgt, kost gemiddeld al gauw tussen de 250 en 300 euro per maand.

Je kunt nu voordelig kennismaken met het beste eiwit dieet.

 

Bestel NU het programma van FitChef met veel lekker eiwitrijke recepten!