Afvallen Zonder Dieet ! 5 tips!

Afvallen zonder dieet

Afvallen en afvallen zonder dieet is eigenlijk heel simpel. Je moet er gewoon voor zorgen dat je meer calorieën verbrandt dan je binnenkrijgt.

Dat betekent dat je in je persoonlijke Gezond Afvallen Plan óf meer gaat bewegen en sporten óf dat je minder gaat eten.

Een combinatie van minder eten en meer bewegen geeft natuurlijk het beste resultaat.

Maar je kunt meer doen, je kunt zelfs afvallen zonder dieet!

Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje

 

Afvallen zonder dieet met 5 tips:

 

Tip1: goed kauwen

Uit onderzoek van de wetenschappers van de Harbin Medical University in China bleek dat mensen die 40 keer op iedere hap kauwen, tot wel 12% minder calorieën opnemen dan mensen die maar 15 keer kauwen.

Als je goed op je eten kauwt, neemt je lichaam minder calorieën op. Goed kauwen zou dus kunnen zorgen voor afvallen zonder dieet.

 

Onderzoek: goed kauwen = afvallen

 

De wetenschappers voerden 2 onderzoeken uit met 14 slanke- en 16 zware mannen.

Tijdens het eerste onderzoek werd het aantal keren dat de testpersonen op hun eten kauwden gemeten.

Hieruit bleek dat de groep met overgewicht iedere hap veel sneller doorslikte.

Tijdens de tweede test liet men beide groepen eerst 15 keer en daarna 40 keer kauwen. Het bleek dat de proefpersonen gemiddeld 11,9% minder calorieën binnen kregen door 40 keer op iedere hap te kauwen!

Misschien is het interessant om te kijken hoe vaak jij kauwt en of je dit kunt verhogen.

 

Tip 2: Drink twee glazen water voor iedere maaltijd.

 

Drink water en maak onderdeel van Gezond Afvallen PlanIedereen weet dat voldoende water drinken belangrijk is. Je kent vast wel de adviezen om twee liter water per dag te drinken.

Veel mensen weten niet dat het drinken van twee glazen (500 ml) water voor iedere maaltijd je ook kan helpen als je wilt afvallen zonder dieet.

Drink water voor de maaltijd en op momenten dat je een hongergevoel krijgt.

Je maag is dan gevuld met iets dat geen calorieën levert met als resultaat minder honger en minder eten = afvallen.

 

Tip 3: Wandelen na de maaltijd

 

Een kwartiertje wandelen na een maaltijd is niet alleen heel gezond het verlaagt ook nog eens aanzienlijk de bloedsuikerpieken en helpt je daardoor ook met afvallen zonder dieet.

Een onderzoek, verschenen in het vakblad Diabetes Care, toonde aan dat mensen die na een maaltijd even wandelen een lagere bloedsuikerpiek hebben.

Ook bleek uit deze studie dat rusten of tv-kijken – het bekende uitbuiken – na een maaltijd het slechtste wat je kan doen volgens hoofdonderzoekster Loretta DiPietro.

Vooral het bewegen naar de avondmaaltijd heeft een goed effect op het verminderen van je bloedsuikerspiegel.

Een wandeling of activiteit van 10 minuten heeft al effect en is zeker belangrijk als je wilt afvallen zonder dieet.

 

Uitbuiken na een maaltijd het slechtste wat je kan doen volgens hoofdonderzoekster Loretta DiPietro.

 

Tip 4: langzame koolhydraten

 

Voeding met gezonde koolhydraten wordt langzamer door je lichaam opgenomen dan voeding met veel geraffineerde koolhydraten.

Voeding die snel wordt opgenomen in je lichaam zorgt vaak voor pieken in je bloedsuikerspiegel waardoor de aanmaak van insuline en vetopslag wordt gestimuleerd. En dat wil je niet als je wilt afvallen.

Gelukkig zijn er een paar voedingsmiddelen die je aan je voeding kunt toevoegen die je stofwisseling versnellen en op gang brengen.

Denk aan citroen, grapefruit, kaneel, ananas of appelazijn. Begin je dag bijvoorbeeld eens met citroenwater, of doe in plaats van suiker een beetje kaneel door de yoghurt.

 

Tip 5: Activeer je bruine vetcellen

Naar het verband van bruin vet in combinatie met afvallen wordt veel onderzoek gedaan.

Wist je bijvoorbeeld dat wanneer je je lichaam blootstelt aan kou, daardoor je lichaamstemperatuur daalt, en je lichaam alles in het werk stelt om energie vrij te laten komen zodat de optimale temperatuur weer bereikt wordt?

Dit komt door je bruine vetcellen. Bruin vet verbrandt vet en suiker uit voedsel en zet dit om in lichaamswarmte.

Om het gehalte aan bruin vet te verhogen en te activeren is het dus handig om in de winter de thermostaat iets lager te zetten zodat het bruine vet wordt geactiveerd om het lichaam warm te houden zodat je op deze manier extra calorieën kunt verbranden.

 

Gezonde lifestyle onderdeel van Gezond Afvallen Plan

Afvallen zonder dieet is goed mogelijk maar het gaat langzaam. Toch is het de beste manier: In je Gezond Afvallen Plan groot denken en met kleine stapjes beginnen.

Bedenk dat iedere kleine mentale aanpassing in je leefpatroon, kan zorgen voor grote verbeteringen op de lange termijn.

Op deze website zijn vele gezonde recepten en gezonde tussendoortjes te vinden. Daarmee kan nog meer variëren en bovenstaande tips gebruiken.

50 gratis receptenHeb je geen zin in al dat geklik? Wil je liever recepten in één boek? Dat kan!

Ontvang GRATIS 50 recepten die eenvoudig in te passen zijn in je eetpatroon.

Het boek bevat 5 recepten voor het ontbijt, maar liefs 20 recepten voor de lunch en de avondmaaltijd. Als toetje zijn er 5 recepten voor snacks (ja, ook die mag je eten).

De 50 recepten zijn te gebruiken voor je drie dagelijkse maaltijden en tussendoortjes om de dag gezond door te komen.
En: die jou helpen om af te vallen, want het zijn dieetrecepten.

Het boek is tijdelijk helemaal gratis (normaal €14,95) en een geschenk aan jou.

Klik op onderstaande button, vul je mailadres in en je krijgt het direct gemaild.
Als bonus ontvang je twee extra rapporten met een verrassend inhoud.
Ook gratis…

 

 Ja!, Stuur mij gratis de 50 heerlijke recepten Ja!, Stuur mij gratis de 50 heerlijke recepten