Afvallen na de vakantie

Afvallen na de vakantie

Afvallen na de vakantie is te voorkomen door gezond eten in de vakantie.

Het is makkelijker dan je denkt!

Inmiddels genieten er veel mensen van, sommige zijn al weer; Zomervakantie!

Heerlijk de tijd aan jezelf, lekker genieten van zon, zee en strand samen met je gezin of met je vrienden.

Laat alle stress van de afgelopen tijd van je afvallen en ga heerlijk genieten.

Uitslapen, luieren, lekker niets doen, alles mag en niets moet.

Vaak kom je in de vakantie in de verleiding om ongezond te eten. Die heerlijke pizza, of dat lekkere ijsje.

Toch wil je als je thuiskomt, niet schrikken van die extra vakantiekilo’s.

Lees daarom onze makkelijke vakantietips. Het voorkomt afvallen na de vakantie.

Zo kun je toch heerlijk genieten tijdens je vakantie en let je ook nog eens op je gezondheid en je gewicht.

 

Goed ontbijt is het halve werk

Zorg altijd voor een goede start van de dag en begin met een goed en gezond ontbijt.

Kies zo gezond mogelijk. Een eiwitrijk ontbijt geeft je langer een vol gevoel. Denk aan yoghurt of kwark met muesli, of een heerlijke omelet.

Fruit en volkoren brood kun je beter kiezen dan zoete cakejes, gebak en wit brood.

Omdat je in de vakantie niet altijd heel gezond eet is het handig om je eigen multivitamine van thuis mee te nemen.

Neem die dan meteen na je ontbijt zodat je een goede aanvulling hebt op je voeding en je de dag goed van start gaat.

 

Water!!!

Water drinken is heel belangrijk en super gezond, zeker als je op vakantie bent in een warm land. Zorg dat je voldoende drinkt.

Neem altijd een flesje water mee en let op met kraanwater in het buitenland.

Probeer ook eens om voor iedere maaltijd een groot glas mineraalwater te drinken, niet alleen om je lichaam te hydrateren maar ook omdat je dan eerder een verzadigd gevoel hebt en daardoor minder zult eten.

 

Ontspannen op een terrasje….

Afvallen na de vakantie

Wat is er nou lekkerder dan te ontspannen op een terrasje. Lekker drankje, hapje, zonnetje. Aan de Caribisch kust bijvoorbeeld…

Wil je een beetje op je lijn letten pas dan op voor hele zoete smoothies, alcohol, en ijs. Neem bij ieder glaasje wijn een glas mineraalwater.

En kun je dat heerlijke ijsje of die geweldige cocktail toch niet weerstaan… trakteer jezelf dan en geniet, maar…..niet te vaak.

 

Lunch

Lekker lunchen? Kies dan eens voor een maaltijdsalade, de dressing doe je natuurlijk apart. Lekker met magere kip, tonijn of zalm.

 

Barbecue en buffet

Ga je gezellig uit eten, of barbecueën? Geen enkel probleem.

Eet zo min mogelijk stokbrood en pas op voor de kruidenboter en de sausjes. Kies voor mager vlees of vis.

Eet lekker veel groente en rauwkost en neem bij ieder glaasje wijn een glas mineraalwater.

Neem niet iedere dag een toetje, maar sluit ook eens af met een kopje koffie.

 

Wandelschoenen mee

Juist als je op vakantie bent heb je tijd om extra te bewegen en de vakantie kilo’s te verbranden. Het scheelt afvallen na de vakantie…

Profiteer daarvan! Loop die leuke wandelroute, doe eens mee met de aqua-gym in het zwembad, en neem je badmintonsetje mee naar het strand.

 

Slim snacken

Het is handig om wat fruit mee te nemen voor onderweg of op het strand. Als tussendoortje kun je ook wat kwark of yoghurt nemen.

In de zuidelijke landen zijn de komkommers en tomaatjes heerlijk.

Hou jij meer van noten? Ook een prima snack en makkelijk mee te nemen. Noten zijn gezond en geven een vol gevoel.

 

Voorkom afvallen na de vakantie

Eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk om in de vakantie een beetje op je gezondheid te letten en toch lekker te genieten.

Het zou toch jammer zijn om extra vakantiekilo’s als souvenir mee naar huis te nemen en weer direct moet afvallen na de vakantie?

Wil je meer weten over hoe je makkelijk op gewicht kunt blijven met een zomers tintje?

Kijk dan eens naar het Groene Smoothies van Liselot Vermeer. Om in de vakantiestemming te blijven!