Afvallen lukt niet meer, 6 Afslank Tips om vol te houden.

Afvallen lukt niet meer

Afvallen lukt niet meer !

 

Soms heb je van die perioden dat het afvallen niet meer wil lukken. Je bent al een aantal kilo’s kwijt, en je hebt al van alles geprobeerd maar het afvallen lukt niet meer.

Hoe komt dit nu, wat gaat er mis?

Het goede nieuws is dat dit vaak voorkomt, en je er dus wat aan kunt doen. Het slechte nieuws is dat de redenen van het niet verder kunnen afvallen, vaak heel verschillend zijn.

Daarom bespreken we in dit artikel de verschillende redenen als afvallen niet meer lukt na een tijdje en wat je dan moet doen om dit proces om te keren.

Ook geven we je 6 tips die je weer een op weg helpen om het tij te keren en die je motivatie weer een boost geven als afvallen niet meer lukt.

 

 

Tip1: Is je eetpatroon goed?

Let eens op wat je op een dag eet, dit is zeker belangrijk als afvallen niet meer lukt. Afvallen lukt niet meer zelfs als je denkt gezond te eten. De kans bestaat dat je teveel calorieën binnenkrijgt. Gezonde voeding is vaak erg calorierijk.

Dadels, gezonde noten, havermoutpap, muffins van speltmeel met stukjes appel, het is allemaal erg gezond (en lekker) maar het zorgt ook voor veel calorieën.

Je kunt er snel teveel van eten.

Denk eraan dat calorieën uit gezonde voeding ook calorieën zijn. Teveel is teveel en maakt dus dik.

 

Tip 2: Let op met sap en frisdrank

Let op met sap en frisdrank

Afvallen lukt niet meer als je teveel Sappen en frisdranken drinkt. Dit zijn echte dikmakers door de vele onnatuurlijke suikers het zeker raadzaam om hier eens naar te kijken

Uit onderzoek van de Deakin University in Melbourne Australie blijkt bijvoorbeeld dat kinderen die 2 glazen vruchtensap per dag drinken, zijn sneller te dik zijn dan kinderen die géén fruitsap drinken. Hoe meer vruchtensap een kind drinkt, des te groter de kans op overgewicht.

 

Vruchtensappen en frsidranken zijn dikmakers. Vervolgens zal je lichaam deze stoffen gewoon opslaan als vet.

 

Afvallen lukt niet meer als we kijken naar de consumptie van frisdranken als cola, sinas, 7-Up, of ICEtea. Maar ook met de light varianten waarin de suikers zijn vervangen door andere zoetstoffen is het opletten geblazen. De meeste zoetstoffen zijn niet natuurlijk, waardoor je lichaam deze niet ‘herkent’.

Tip3: Beweeg je op de juiste manier?

Beweeg je op de juiste manier

Afvallen lukt niet meer kan ook te maken hebben van jouw manier van bewegen.

Je weet dat als je wilt afvallen dan is alleen het letten op je voeding meestal niet genoeg.

Bewegen maakt echt het verschil. Volgens Het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen, NISB, is het belangrijk om minimaal 30 minuten per dag te bewegen

Afvallen lukt niet meer kan ook komen omdat je al een tijd lang een bepaalde sport doet. Je lichaam raakt na een tijdje aan gewend aan steeds dezelfde soort sport. Afvallen lukt niet meer als je lichaam niet  wordt uitgedaagd. Daardoor blijft de verbranding van calorieën te laag.

Krachttraining en afvallen blijkt een hele goede combinatie te zijn.

Het trainen met gewichten zorgt ervoor dat je meer spiermassa krijgt, naast de calorieën die je verbrandt met de training zelf, versnel je ook de vetverbranding voor de rest van de dag

Krachttraining wordt vaak in groepslessen aangeboden in de sportschool, maar je kunt natuurlijk ook gewoon lekker thuis te trainen met een Kettlebell. De Kettlebell Workout is het meest succesvolle thuis fitness programma Jesse van de Velde in Nederland. Ze hebben twee programma’s, special gericht op vrouwen:

  1. Kettlebell Workout voor vrouwen die 4kg willen afvallen
  2. Kettlebell Workout voor vrouwen die 8kg willen afvallen

 

 

Tip 4: Afvallen lukt niet meer door te weinig slaap

Afvallen lukt niet meer door te weinig slaap

Afvallen lukt niet niet als je niet voldoende slaapt. Kijk daarom eens naar je slaappatroon.
Canadees onderzoek heeft namelijk aangetoond dat je nachtrust heel belangrijk is bij gewichtsbeheersing.

Uit dit onderzoek kwam naar voren dat slapen een belangrijke bijdrage levert aan het behoud van een gezond gewicht. Sterker nog, wie te weinig slaapt wordt dik.

In onze drukke leven is het soms lastig om elke dag voldoende slaap te krijgen.
Slapen is erg belangrijk voor onze gezondheid, maar ook als je wilt afvallen.

Een van de redenen van de gewichtstoename bij te weinig slaap zou te maken kunnen hebben met een verstoorde werking van de hormoonproductie van de hormonen die van invloed zijn op de eetlust.

 

Bij te weinig slaap zag men een toename van het hormoon ghreline, en een afname van het hormoon leptine.

 

Ghreline ook wel het hongerhormoon, geeft het honger gevoel aan, en leptine het verzadigingshormoon, geeft aan dat je genoeg hebt gegeten.

Te weinig slaap is ook niet goed voor je stofwisseling, hierdoor zal je lichaam minder vet zal verbranden.

Zorg voor minimaal 8 uur slaap per nacht. Door voldoende te slapen zit je beter in je vel, ben je fitter en kan je lichaam herstellen.

 

Tip 5: Afvallen lukt niet meer, misschien heb je last van teveel stress?

Een beetje stress af en toe is goed voor je en is natuurlijk geen probleem maar als je langdurig te maken hebt met veel stress in je lijf dan is dat niet gezond.

Stress heeft veel oorzaken. Je kunt stress hebben door je door werk, je relatie maar ook het eten van verkeerde voeding kan stress opleveren voor je lichaam.

Afvallen lukt niet meer omdat je mogelijk last hebt van teveel stress.

Bij langdurige stress maakt je lichaam cortisol aan.

Te veel cortisol verstoort een aantal processen in je lichaam waaronder je immuunsysteem en je slaapritme.

 

Cortisol speelt ook een rol bij de opslag van vet, vooral buikvet.

 

Het is dus belangrijk voor je gezondheid en voor je lijn om dit hormoon een beetje in toom te houden.

Heb jij last van teveel stress in je leven probeer dan genoeg rust te nemen en zorg voor voldoende ontspanning. Maak eens een lekkere wandeling, lees een mooi boek en ga eens lekker op tijd naar bed…

 

Tip 6: Afvallen lukt niet meer omdat je misschien al een goed gewicht hebt

 

Als afvallen niet meer lukt kan dat natuurlijk ook komen omdat je gewicht al goed is.

Kijk eens naar je vetpercentage en je BMI (Body Mass Index). Het kan natuurlijk best dat je ondanks een goed gewicht toch nog af wilt vallen en dat je meer vet wilt verliezen.

Alleen dat laatste beetje vet te verliezen is lastig maar zeker niet onmogelijk.

 

Tot slot: hou vol!

Tips - nooit opgeven

Afvallen lukt niet meer om verschillende redenen.

In dit artikel hebben we je een aantal redenen gegeven waarom het kan gebeuren dat afvallen niet lukt.
Ook hebben we een aantal manieren gezocht en 6 tips gegeven die voor jou zouden kunnen werken om dit patroon te doorbreken.

Schrijf voor jezelf eens op wat jij denkt nodig te hebben om weer succesvol te kunnen af te vallen. Probeer weer een plan te maken!
We geven nog even een paar punten die je weer op weg kunnen helpen.

  •  Kies voor een gezond en natuurlijk eetpatroon
  •  Ga voor een eetpatroon dat makkelijk is vol te houden.
  •  Eenvoudig afvallen en vet verbranden
  •  Gezonde recepten met alleen natuurlijke en eenvoudig te vinden ingrediënten

Als jij je in deze punten kunt vinden natuurlijk in combinatie met voldoende beweging, dan kunnen we je Het Mentale Dieetplan van Katja Callens van harte aanraden.

 

Lifestyle aanpassen

Boven staande tips hebben allemaal te maken met je lifestyle. Het zijn voorbeelden hoe je met kleine ‘mentale’ aanpassingen je eet- en levensgewoonten kan verbeteren. Maar je kan nog meer variëren. Wanneer je verschillende van dergelijke kleine mentale aanpassingen maakt, verbeter je spontaan deze gewoonten. Hierdoor ga je op een automatische, natuurlijke en gezonde manier afslanken, zonder dat je het gevoel hebt dat je aan het lijnen bent.

Dit is meteen ook één van de grootste voordelen van Het Mentale Dieet Plan, vandaar dat de redactie het op onze favoriete dieetlijst gezet heeft!

Dit aanpassen verklaart waarom de meeste deelnemers van Het Mentale Dieet Plan ook niet het gevoel hebben dat ze op dieet staan.  Dat ze zichzelf lekkere dingen moeten ontzeggen.
Ze hebben gewoon geleerd om op een andere manier met voedsel en eten om te gaan, en ze genieten zelfs beter van de heerlijke gerechten die op tafel komen.

Ontdek via de link hieronder hoe het Mentale Dieet Plan jou kan helpen om op ‘automatische piloot’ en twee maal zo snel af te slanken, zonder joJO-slachtoffer te blijven. .

Zit je nog steeds met overgewicht dat dagelijks door je hoofd spookt waardoor je jezelf niet vrij en onbezorgd voelt?  Dan is het misschien de moeite om het eens anders aan te pakken door te kijken hoe Het Mentale Dieet Plan jou gaat helpen om eindelijk de strijd met je overgewicht te winnen.

Wil jij in veertien dagen  5kg tot 17kg (buik)Vet Verbranden en een BLIJVENDE oplossing vinden voor je overgewicht?

Wil jij ein-de-lijk verlost worden van die overtollige kilo’s en vetrolletjes zonder nog langer last te hebben van het JOJO-effect of het gevoel te hebben dat je constant zit ‘te lijnen’?

Klik hier, schrijf je in en geniet vandaag nog van 50% extra korting en ontvang 50 Heerlijke Dieetrecepten voor een Platte Buik als extra kadootje.

50 gratis recepten